Emelie Anna Liljegren

Alla inlägg under november 2009

Av Emelie Liljegren - 30 november 2009 10:10

Hallå gottfolk vet att ni saknat mig, men nu e ja tillbaka:)

Nu sitter jag i skolan och har datakunskap letar efter fakta om narkotika som finns i Sverige i dag hjälp mig. Det är svårt

 

När jag kommer hem kommer även en hiss och diss, så stå ut:)
Om två veckor sticker jag till Stockholm:D
stort HJÄRTA på det.

Av Emelie Liljegren - 29 november 2009 21:37

I morgon börjar ja om med mitt bloggande då ska de bli minst två inlägg varje dag och hiss och diss minst en gång  i veckan.

Så håll ut i morgon kör vi på nytt!

Av Emelie Liljegren - 25 november 2009 17:24

Kärleken som inte blev sann.



olötsligt kände jag dendär handen på min axel igen, jag ville bara bort från platsen. Varför var han efter just mig? Kan han inte bara låta mig vara som han låter alla andra. Jag ville bara springa därifrån och lägga min i sängen. Han tog ett hårt tag  om min axel och jag vände mig och såg att det var han, han som var efter mig förra sommaren på samma ställe som nu, nämligen bensinmacken.


Det var på studentdagen förra sommaeren, som vi hade bestämt att vi skulle träffa alla på bensinmacken, och sedan gå vidare till festen. Jag hade tagit på mig min nya kortkorta kjol och ett linne, såklart hade ja på mig mina superhöga klacksor. När alla hade samlats så kom det fram en kille och frågade  om jag ville ha en cigarett då sa jag nej tack jag röker inte, och tänker inte börja heller. Han verkade bli sur, me sa inget utan gick bara in i sin bil och åkte iväg.



Jag tänkte inte mer  på honom utan började gå i fatt dom andra, som redan hade börjat gå, när jag nästan var framme såg jag e bil jag kände igen, det var han som varit på bensinmacken. Han hade kört och letat efter mig och nu stannade han hans bil och gick ut, jag tänkte inte på det förens han var framme vid mig, då sa han snälla åk med mig till en fest jag vill inte åka själv. Dum som jag var så satte jag mig  i hans bil och åkte med honom, när vi hade åkt enbil stannade han sin bil och sa att jag skulle dra upp min kjol så han kunde göra vad han ville, men när jag vägrade så körde han mot en väg jag inte kände igen. Jag tänkte att snabbt att jag måste göra något, så jag öppnade min dörr och hoppade ut i farten, men trillade och slog  i huvudet.




När jag vaknade upp låg jag på en plats jag inte kände igen, helt plötsligt ko mmin bästa vän och bara kramade om mig, då kände jag hur  yr jag var och frågade varför jag låg på ett sjukhus. Då sa hon att jag hade trillat ut från en bil och slagit i huvudet så hårt att ja legat i komai en vecka. Då förstod jag jag låg alltså på ett sjukhus för att jag  hade slagit i  huvudet. MEn varför hade jag trillat ut från en bil. Det är nog en fråga jag aldrig kommer få ett riktigt svar på.




Fortsättingen kommer senare.!

Av Emelie Liljegren - 25 november 2009 14:19

Bokrecension

 

 

 

Jag har läst romanen NAIV. SUPER. Som är skriven av Erlend Loe.



Boken handlar om en kille som är 25 år och beroende av tiden, han har många problem som tex. att han saknar massa saker i sitt liv, och han har en del saker, han saknar Tex. en flickvän, som han försöker få tag på. Frågan är om han hittar en till slut?

 

 

Boken utspelar sig i nutid. Han reser runt på många olika ställen i världen, tillexempel Norge och New York. Han är bosatt i Norge men åker till New York till hans bror som jobbar där.




Bokens huvudperson är författaren själv, han är väldigt svår att förstå. För att han ska försöka lösa så många problem som möjligt, skriver han upp en lista på saker han har och saker han inte har, men vill ha. Med den listan ska han försöka få tag på saker han inte har, som tillexempel en flickvän, en klocka, planer. Han vill också att allt ska gå bra tillslut. En dag träffar han e liten pojke som heter Borre. Han börjar ta hand om Borre och en dag när dom var och handlade hittade dom en lapp där det stod att en familj sålde massa saker som dom inte hade någon användning för, så han och Borre ringer och kollar så att någon är hemma, sen åker dom dit och börjar prata, dom pratar om en massa saker och familjen som sålde sakerna hade en dotter som var i samma ålder som han.  Han tycker att hon är väldigt söt och han vill träffa henne fler gånger.


Borre är ett litet barn som går på dagis, och hjälper huvudpersonen att finna det saker han inte har.




LÄgger in detta för att kunna fortsätta hemma- förlåt för dåligt uppdatering skriver när jag kommer hem.

Av Emelie Liljegren - 21 november 2009 01:00

Hallo nu har jag målat naglarna så nu väntar min sängi morgon äre Kalmar som gäller sen hämtar Johan mig där. Så blir det hem till honom och mysa med någon film skulle jag to. Nu ska jag iallafall sova Puss/E

Av Emelie Liljegren - 20 november 2009 23:47

Ja ida är det tre månader med Johan, gud va tiden gått snabbt. Han är det bästa som har hänt mig. Han lixom får mig att vara glad och känner mig lycklig!<3

Av Emelie Liljegren - 20 november 2009 12:30

Hallå gottfolk sitter fortfarande  iskolan. JAg blev typ klar med min novell förut, bytt hela handligen nu :)

Puss/E

Av Emelie Liljegren - 20 november 2009 07:50

Ja nu sitter man i skolan helt ensam, grymt tråkigt.

I dag är det den 20/11 vilket betyder tre månader med Johan i da(A)

Jag älskar honom!
Men skriver mer när jag kommer hem från skolan.

I mon äre lördag då blir det Amanda på dagen och resten av brudsen på kvällen. Bio med dom New moon:)
Puss/E

Presentation


Hej! Jag heter Emelie och är född år 1993, här får ni läsa hur de är att vara tonåring i en liten håla.

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards